تراشکاری قطعات صنعتی یکی از خدمات ارائه شده توسط الکتروسیم پیچی بدر است. تراشکاری قطعات فلزی در این مجموعه با دقت و ظرافت بالا توسط نیروهای ماهر و مجرب انجام می شود. تراشکاری یکی از پرکاربردترین روش های تولید قطعات فلزی دوار است. می توان گفت بسیاری از صنعت گران برای تولید قطعات فلزی از تراشکاری استفاده می کنند. در گذشته از تراشکاری برای فرم دهی چوب استفاده می کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد تولید انواع مختلف قطعات فلزی توسط تراشکاری هستیم.

چگونگی تراشکاری قطعات صنعتی

تراشکاری قطعات صنعتی به مهارت و تخصص کافی نیاز دارد. فرآیند تراشکاری با ایجاد تراش و کاهش جرم قطعات از طریق براده برداری انجام می شود. این فرآیند تا تولید قطعه مورد نظر ادامه می یابد. این کار نیازمند تخصص کافی است. تراشکاری توسط دستگاه تراش انجام می شود. در بازار شاهد انواع مختلف دستگاه تراش هستیم. از پرکاربردترین دستگاه های تراش می توان به دستگاه تراش عمودی، دستگاه تراش پیشانی، دستگاه تراش مرغک و دستگاه سری تراشی اشاره کرد. از این نوع دستگاه ها برای فرم دهی به قطعات استوانه یا مخروطی شکل از قبیل شفت، پیچ و … استفاده می کنند.

تراشکاری قطعات صنعتی

تراشکاری قطعات صنعتی


تراشکاری قطعات صنعتی
با رعایت یکسری اصول و نکات مهم انجام می شود. برای این منظور باید قطعه ای را برای تراشکاری انتخاب کرد که سختی آن از سختی دستگاه بیشتر باشد. در غیراینصورت عملیات تراشکاری با مشکل مواجه خواهد شد. تراشکاری با روش های مختلف از قبیل دستی و یا اتوماتیک قابل انجام است. در روش دستی تمامی مراحل توسط اپراتور مدیریت می شود. در حالیکه در روش اتوماتیک تمامی عملیات با توجه به الگوریتم تعیین شده و بدون نیاز به حضور دائم اپراتور انجام قابل انجام است.


مزایای این حرفه

تراشکاری قطعات صنعتی جایگزین روش های قدیمی تر از قبیل عملیات سنگ زنی شده است. تراشکاری قطعات فلزی بهترین روش برای صرفه جویی در هزینه و زمان شما می باشد. این روش مزایای فراوانی نسبت به روش های قدیمی تر دارد. یکی از مزایای این روش امکان تولید قطعات فلزی با پیچیدگی ظاهری بالاتر است. با استفاده از این روش می توان به بالاترین بهره وری و کاهش هزینه های تولید دست پیدا کرد. این روش سبب صرفه جویی در مصرف خنک کننده ها و سنگ می شود. با روش تراشکاری قطعات فلزی می توان قطعات مختلفی از قبیل هوزینگ کلاچ، سیلندر، پینیون فرمان، روتور ترمز، دنده های انتقال قدرت را تولید کرد.

خدمات تراشکاری قطعات صنعتی توسط الکتروسیم پیچی بدر

تراشکاری قطعات صنعتی باید توسط تولیدی های معتبر و با سابقه انجام شود. الکتروسیم پیچی بدر با بهره گیری از نیروهای متخصص خدمات تراشکاری صنعتی را با بالاترین کیفیت به مشتریان ارائه می دهد. این مجموعه معتبر تمامی خدمات تراشکاری قطعات فلزی را در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما انجام می دهد. عوامل مختلفی بر زمان تراشکاری موثر هستند. از این عوامل مختلف می توان به جنس و سختی قطعه، زاویه تراش قطعه، مایع خنک کننده مورد استفاده، سختی ابزار تراشکاری، سطح مقطع براده و قدرت دستگاه تراش اشاره کرد.

تراشکاری

تراشکاری

تراشکاری قطعات صنعتی باید به گونه ای انجام شود که پاسخگوی نیازهای متنوع کاربران باشد. الکتروسیم پیچی بدر قادر است قطعات فلزی را در اشکال مختلف تولید کند. نیروهای مجرب الکتروسیم پیچی بدر از شیوه های مختلف تراشکاری از قبیل پیچ تراشی، شیار تراشی، سوراخکاری، ایجاد آج با روش تراشکاری، تراشکاری مخروطی برای تولید قطعات فلزی استفاده می کند. خدمات تراشکاری قطعات صنعتی توسط الکتروسیم پیچی بدر با کیفیت بالا و قیمت مناسب به شما ارائه می شود. برای استعلام قیمت خدمات تراشکاری قطعات فلزی می توانید با کارشناسان بخش فروش این مجموعه معتبر ارتباط برقرار کنید.

انواع ماشین تراشکاری قطعات فلزی

تراشکاری قطعات صنعتی توسط دستگاه های خاصی انجام می شود. انواع مختلف ماشین تراشکاری در بازار موجود است. دستگاه مورد استفاده برای تراشکاری را ماشین تراش می نامند. انواع مختلف دستگاه های تراشکاری صنعتی ویژگی های خاص خود را دارند. از ماشین های مورد استفاده تراشکاری صنعتی می توان به ماشین تراش افقی، ماشین تراش عمودی و تراش تختخواب شیب دار اشاره کرد. محور اصلی در ماشین تراش افقی با میزکار موازی است. معمولا از این دستگاه برای پردازش قطعات با قطر کم و طول زیاد استفاده می شود. اما در ماشین تراش عمودی اسپیندل عمود بر میزکار است. این دستگاه تراش برای پردازش قطعات با قطر زیاد و طول کوتاه مناسب می باشد. ماشین تراش عمودی در دو نوع تک ستونی و دو ستونی تقسیم بندی می شوند.

تراشکاری قطعات صنعتی توسط نیروهای متخصص و آموزش دیده انجام می شود. وظیفه اصلی ماشین تراش تغییر در اندازه و شکل قطعات است. پردازش قطعات با یک یا چند عمل برش انجام می شود. ماشین تراشکاری این قابلیت را دارد که وسائل و دستگاه های یدکی مورد نیاز بر روی آن سوار شد. برای مثال قرار دادن ابزارهایی از قبیل برقو و قلاویز بر روی ماشین تراش امکان پذیر است. با این قابلیت می توان انواع مختلف فلزات در ابعاد و اشکال مختلف تولید کرد.

تراشکاری قطعات فلزی

تراشکاری قطعات فلزی

تراشکاری چیست؟

تراشکاری قطعات صنعتی شامل فرآیند براده برداری، فرم دهی و شیار زنی سطوح داخلی و خارجی قطعه فلزی است. معمولا فلزات به شکل استوانه هستند. قطعات فلزی با قدرت زیاد و سرعت بالا بر روی دستگاه می چرخند. در این زمان حرکت تیغچه های تراشکاری بر روی قطعه فلزی سبب عمل براده برداری برای ساخت قطعه جدید می شود. با توجه به نوع دستگاه تراشکاری محور دستگاه صاف یا در راستای مجموعه ای از منحنی ها و زوایا می باشد. معمولا ابزار تراشکاری ساکن می ماند و قطعه روی دستگاه می چرخد. تراشکاری باید توسط نیروی مجرب و آموزش دیده انجام شود. الکتروسیم پیچی بدر با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و نیروهای متخصص قادر است تراشکاری قطعات فلزی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

مهارت و دانش مورد نیاز جهت انجام این حرفه
تراشکاری قطعات صنعتی نیازمند دانش کافی، تخصص و تجربه در این زمینه است. یک تراشکار ماهر باید علاوه بر دانش کافی از تجربه عملی مفید در زمینه تراشکاری قطعات فلزی برخوردار باشد. بنابراین دانش و تجربه عملی در کنار هم منجر به ارائه نتیجه مطلوب خواهد شد. تراشکار باید از نیروی جسمانی و علاقه ی زیاد در این زمینه برخوردار باشد. همچنین تراشکار باید توانایی نقشه خوانی و نقشه کشی را داشته باشد. یک تراشکار حرفه ای باید دانش و اطلاعات کافی در رابطه با انواع مختلف متریال های صنعتی و دستگاه های مختلف تراشکاری داشته باشد. یک تراشکار حرفه ای باید بتواند کارهای جوشکاری، فلز کاری و آج زدن قطعه ها را انجام دهد. تراشکاران ماهر الکتروسیم پیچی بدر با بهره گیری از دانش و تخصص خود می توانند به بهترین شکل ممکن تراشکاری قطعات فلزی را انجام دهند.

تراشکاری صنعتی

تراشکاری صنعتی

تفاوت بین تراشکاری سنتی و صنعتی

تراشکاری قطعات صنعتی یکی از روش های نوین تولید انواع مختلف قطعات فلزی است. تراشکاری سنتی با تراشکاری صنعتی تفاوت هایی دارد. در تراشکاری دستی تمامی کارها توسط اپراتور و به صورت دستی انجام می شود. در حالیکه در تراشکاری صنعتی تمام مراحل تولید قطعات توسط دستگاه و به صورت اتوماتیک انجام می گیرد. یکی از رایج ترین دستگاه های تراشکاری صنعتی دستگاه CNC می باشد. در تراشکاری صنعتی کیفیت تولید قطعات بالاتر است. همچنین مدت زمان تراشکاری بسیار کوتاه تر از تراشکاری دستی می باشد. الکتروسیم پیچی بدر با تراشکاری صنعتی و تولید قطعات فلزی با کیفیت پاسخگوی تمامی نیازهای شما مشتریان عزیز است.

جنس ابزارهای مورد نیاز این حرفه

تراشکاری قطعات صنعتی با استفاده از ماشین تراش انجام می شود. ابزارهای تراشکاری جنس و ویژگی های خاص خود را دارند. یکی از ویژگی های ابزار تراشکاری سختی بسیار بالای آن است. در اینصورت ابزار تراشکاری به راحتی داخل قطعه نفوذ می کند. از دیگر ویژگی های ابزار تراشکاری مقاومت است. مقاومت بالای ابزار مانع از شکستگی لبه برنده دستگاه می شود. در حین تراشکاری اصطکاک زیادی ایجاد می شود. اصکاک ایجاد شده گرما و حرارت بسیار زیادی تولید می کند. بنابراین ابزار تراشکاری باید به حرارت مقاوم باشد. از دیگر ویژگی های ابزار تراشکاری مقاومت به سایش است.

تفاوت تراشکاری و فرزکاری چیست؟

تراشکاری قطعات صنعتی با فرزکاری تفاوت دارد. تراشکاری یکی از روش های برش فلزات محسوب می شود که با کمک دستگاه تراشکاری انجام می شود. دستگاه تراشکاری سطح داخلی و خارجی قطعات فلزی را برش می دهد. در تراشکاری قطعات فلزی ابزار تراشکاری ثابت و قطعه فلزی می چرخد. برای تولید قطعات دلخواه و کاربردی از دستگاه های مختلف استفاده می کنند. از دستگاه های مورد استفاده می توان به ماشین تراشکاری، دستگاه کپی تراش، دستگاه تراش و ماشین تراش عمودی اشاره کرد.

تراشکاری قطعات صنعتی

تراشکاری قطعات صنعتی

فرزکاری برای برداشتن براده و صیقل دادن سطوح مختلف کاربرد دارد. این امر توسط ماشین فرز انجام می شود. ماشین های فرز در دو نوع عمودی و افقی وجود دارند. یک نوع ماشین فرز دستگاه CNC است. از این دستگاه در کابینت سازی، تولید مبلمان، حکاکی سنگ، منبت کاری و … استفاده می شود. انتخاب هر کدام از این روش ها بسته به نوع قطعه تولیدی مورد نظر شما متفاوت است. در صورت نیاز می توانید با الکتروسیم پیچی بدر تماس بگیرید. این مجموعه معتبر برای برطرف کردن نیاز شما عزیزان خدمات متنوعی را به شما ارائه می دهد. خدمات ارائه شده توسط الکتروسیم پیچی بدر با کیفیت بالا و قیمت مناسب به شما ارائه می شود.