تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن کش و پمپ شناور نیازمند دانش کافی، تخصص و مهارت بالا است. پمپ های لجن کش، کفکش و شناور جزء پرکاربردترین پمپ های موجود در بازار به حساب می آیند. احتمال خرابی این نوع پمپ ها به دلیل قرار گرفتن در معرض آب و آلودگی های درون آب بسیار زیاد است. به همین دلیل احتمال خرابی و سوختگی این نوع پمپ ها بسیار بالا می باشد. تعمیر اصولی این نوع پمپ ها تاثیر بسزایی بر کارایی و دوام آن ها خواهد داشت. الکتروسیم پیچی بدر با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و نیروهای مجرب قادر است انواع مختلف پمپ را به درستی برای شما تعمیر کند. در ادامه شما را با تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن کش و پمپ شناور بیشتر آشنا خواهیم کرد.

پمپ کفکش چیست؟

تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن کش و پمپ شناور باید توسط تعمیرکاران حرفه ای الکتروسیم پیچی بدر انجام شود. پمپ کفکش یک نوع پمپ مستغرق سانتریفیوژ است. طراحی این نوع پمپ مشابه توربین عمودی می باشد. عملکرد این نوع پمپ به الکتروموتوری که درون آن قرار دارد وابسته است. این نوع پمپ در صورتی خوب کار می کند که درون آب قرار گیرد. این بدان معنا است که اگر پمپ کفکش به صورت خشک کار کند احتمال سوختگی آن افزایش می یابد. پمپ های کفکش در دو نوع سه فاز و تک فاز در بازار موجود هستند. پمپ های کفکش تک فاز برای مصارف خانگی کاربرد دارند. اما از نوع سه فاز این پمپ برای مصارف کشاورزی و یا صنعتی استفاده می شود.

تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن کش و پمپ شناور

تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن کش و پمپ شناور

پمپ لجن کش چیست؟

تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن کش و پمپ شناور باید توسط تعمیرکار حرفه ای انجام شود. تعمیر انواع مختلف پمپ به دانش کافی در این زمینه نیاز دارد. پمپ لجن کش از نظر عملکرد مشابه پمپ کفکش است. وظیفه هر دو پمپ خارج کردن مایعات می باشد. اما تفاوت بین این دو نوع پمپ در غلظت مایعاتی است که پمپاژ می کنند. لجن کش ها از توانایی پمپاژ ذرات جامد، املاح، فیبر و … برخوردار هستند. دور الکتروموتور پمپ های لجن کش بین 300 تا 900 در دقیقه است. البته هر چقدر غلظت سیال بیشتر شود دور الکتروموتور کاهش می یابد. وظیفه اصلی پمپ های لجن کش پمپاژ سیالات درون چاه است. از این نوع پمپ برای انتقال و پمپاژ فاضلاب خانگی، صنعتی و سایر ذرات معلق استفاده می کنند.

پمپ شناور چیست؟

تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن کش و پمپ شناور کار هر کسی نیست. پمپ شناور از طراحی خاصی برخوردار است. این نوع پمپ درون سیال غرق می شود و آن را به سطح زمین انتقال می دهد. این نوع پمپ جهت کارایی درست باید کامل در سیال قرار بگیرد. به عبارت دیگر این پمپ در سیال باید شناور باشد. به همین دلیل این نوع پمپ را با نام های دیگری از قبیل پمپ چاه عمیق یا پمپ آبیاری می شناسند. تعمیر انواع مختلف پمپ توسط تعمیرکاران ماهر الکتروسیم پیچی بدر به راحتی قابل انجام است.

تعمیر پمپ کفکش

تعمیر پمپ کفکش

کاربرد پمپ کفکش و لجن کش و تعمیر انواع مختلف پمپ

تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن کش و پمپ شناور توسط تعمیرگاه های مجاز مانع از ایجاد هزینه های اضافی خواهد شد. وظیفه اصلی پمپ های کفکش و لجن کش استخراج آب از چاه های کم عمق است. اما برای پمپاژ آب از چاه های عمیق با قطر دهانه کوچک می توان از پمپ شناور استفاده کرد. پمپ کفکش برای انتقال آب مخازن، تخلیه پساب های باران، آبیاری زمین های کشاورزی، انتقال سیالات دارویی، شیمیایی و سیالات مختلف در صنایع غذایی استفاده می شود. برای انتقال و پمپاژ مایعاتی که حاوی ذرات معلق جامد هستند می توان از پمپ لجن کش استفاده کرد. همچنین پمپ لجن کش برای پمپاژ سیالات با چگالی بالا کاربرد دارد. از دیگر کاربردهای پمپ لجن کش می توان به انتقال و جابه جایی پساب های صنعتی، سیالات حاوی گاز و فاضلاب صنعتی اشاره کرد. پمپ لجن کش برای مصارف مختلف کشاورزی، صنایع چوب، صنایع فولاد، کاغذ و چرم قابل استفاده است.

تفاوت بین پمپ لجن کش و کف کش و تعمیر انواع مختلف پمپ

تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن کش و پمپ شناور به حفظ کارایی پمپ کمک شایانی خواهد کرد. این امر باید توسط تعمیر کار حرفه ای انجام شود. تفاوت پمپ کفکش و لجن کش این است که پمپ های کفکش برای پمپاژ آب های تمیز و عاری از هر گونه مواد جامد و ذرات معلق کاربرد دارد. تعمیر و نگهداری پمپ های کفکش بسیار پایین است. اما کاربرد پمپ های کفکش نسبت به پمپ های لجن کش محدود تر می باشد. اما هر دو نوع پمپ از نظر ساختار و سیستم کار مشابه هستند.

تعمیر پمپ لجن کش

تعمیر پمپ لجن کش

پمپ های کفکش برای آب صاف کاربرد دارند. اما پمپ های لجن کش برای تخلیه استفاده می شوند. پمپ لجن کش پروانه های بزرگتری نسبت به پمپ کفکش دارد. پروانه های بزرگ پمپ لجن کش به انتقال آشغال و آلودگی ها کمک شایانی می کند. ارتفاع پمپ لجن کش کمتر است، زیرا این نوع پمپ برای تخلیه استفاده می شود. پمپ های لجن کش این توانایی را دارند که آلاینده ها و زباله های درون آب را هم پمپاژ کنند. در حالیکه پمپ های کفکش ارتفاع بیشتری دارند. اما این نوع پمپ توانایی انتقال و عبور آلودگی ها را ندارد.

تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن کش و پمپ شناور توسط تعمیرگاه مجاز

تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن کش و پمپ شناور نیازمند رعایت یکسری نکات مهم است. یکی از نکات مهم این است که به طور مرتب و دوره ای صافی پمپ بررسی شود. برای جابه جایی باید از کابل برق متصل به پمپ استفاده کرد. از دیگر نکات مهم بررسی دوره ای محفظه گریس بلبرینگ ها است. در صورت نیاز باید بلبرینگ ها توسط گریس تمیز شوند. از دیگر نکات مهم تعمیر و نگهداری پمپ کفکش و لجن کش این است که مخزن روغن کفکش بررسی شود. معمولا روغن مخزن بعد از 4000 ساعت کار باید تعویض شود.

تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن کش و پمپ شناور را باید به فرد متخصص و با تجربه بسپارید. در برخی موارد باید پمپ را هواگیری کنید. برای تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن کش و پمپ شناور می توانید از الکتروسیم پیچی بدر کمک بگیرید. پمپ های کفکش و لجن کش جزء پمپ های سانتریفیوژ هستند. توجه داشته باشید که در حین استفاده از پمپ ها آب نباید به درون سیم پیچی نفوذ کند.

تعمیر پمپ شناور

تعمیر پمپ شناور

نکات مهم تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن کش و پمپ شناور

تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن کش و پمپ شناور باید با رعایت اصول انجام شود. در جریان تعمیر پمپ شناور باید به برخی نکات مهم توجه کرد.  پمپ شناور باید به اندازه نیم متر از کف چاه فاصله داشته باشد، زیرا کف چاه پر از گل و لای است. در غیر اینصورت عملکرد پمپ شناور مختل خواهد شد. توجه داشته باشید که پمپ شناور نباید بدون آب بماند، زیرا خشک کار کردن پمپ سبب سوختن پمپ می شود. موقع نصب پمپ باید به قطر دهانه چاه و ارتفاع آن توجه کنید. قطر چاه باید بیشتر از قطر پمپ باشد. نصب شیر یکطرفه در بخش خروجی پمپ به عدم بازگشت آب به درون پمپ کمک می کند. کنترل کردن درب مخزن از بسته شدن مجاری مکش پمپ جلوگیری می کند. رسیدگی دوره ای و بررسی قطعات پمپ سبب افزایش بهره وری و دوام پمپ خواهد شد.

تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن کش و پمپ شناور با توجه به میزان آسیب دیدگی دستگاه متفاوت است. یک حالت خرابی این است که الکتروپمپ دچار خرابی شود. در اینصورت باید با کمک گرفتن از تعمیرکار حرفه ای مشکل الکتروموتور را برطرف کنید. تعمیرکار باید الکتروموتور را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهد. برای تعمیر الکتروموتور می توانید با الکتروسیم پیچی بدر تماس بگیرید. مجموعه الکتروسیم پیچی بدر در زمینه تعمیر انواع  مختلف پمپ سابقه دارد. حالت دوم خرابی پمپ شناور خرابی پروانه های دستگاه است. در صورت فرسودگی بیش از حد باید پروانه ها تعویض شوند.

تعمیر انواع مختلف پمپ

تعمیر انواع مختلف پمپ

علل سوختگی پمپ شناور و تعمیر انواع مختلف پمپ

تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن کش و پمپ شناور باید توسط فرد آموزش دیده انجام شود. در برخی موارد پمپ شناور به دلایل مختلفی می سوزد. با بررسی دلایل سوختگی پمپ شناور می توان از هزینه های هنگفت تعمیرات جلوگیری کرد. معمولا از سیم روکش دار در این پمپ ها استفاده می شود. سیم پیچی باید درون آب قرار بگیرد. این امر سبب خنک شدن پمپ می شود. از دلایل سوختگی پمپ شناور این است که بدون آب کار کند. از دیگر دلایل سوختگی پمپ شناور خوردگی در قسمت کف گرد پمپ است.

تعمیر و سیم پیچی پمپ کفکش و لجن کش و پمپ شناور پس از عیب یابی پمپ انجام می شود. از دیگر دلایل سوختگی پمپ شناور شکستن بلبرینگ می باشد. بهتر است بدانید که هر طبقه پمپ با یک کفی از همدیگر جدا می شوند. سیم های شناور هیچ لاکی ندارند. در صورت خرابی روکش آب به درون سیم پیچی نفوذ می کند. در اینصورت پمپ دچار سوختگی می شود. بنابراین تعمیر انواع مختلف پمپ از قبیل پمپ شناور نیازمند تجربه و دقت زیاد می باشد.