تعمیر و سیم پیچی کمپرسور به دانش و تخصص خاصی نیاز دارد. وظیفه کمپرسور افزایش فشار گازها و بخارات می باشد. ممکن است کمپرسور به مرور زمان دچار خرابی شود. در برخی مواقع سیم پیچ کمپرسور دچار سوختگی می شود. تعویض و یا تعمیر کمپرسور باید توسط فرد با تجربه و ماهر انجام گیرد. مهم ترین مسئله پیدا کردن علت خرابی کمپرسور است. در غیر اینصورت احتمال خرابی کمپرسور تعمیر و یا تعویض شده افزایش پیدا می کند. در ادامه شما را با نکات مهم تعمیر و سیم پیچی کمپرسور بیشتر آشنا خواهیم کرد.

کمپرسور چیست؟

تعمیر و سیم پیچی کمپرسور به دلیل نقش ویژه کمپرسور در راه اندازی سایر قطعات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از کمپرسور در صنایع کوچک و بزرگ استفاده می شود. کمپرسور را با نام های دیگری از قبیل متراکم کننده می شناسند. کمپرسور با صرف انرژی مکانیکی گاز را با حجم اولیه زیاد و با سرعت و قدرت مکش بالا به درون خود می کشد. سپس طی فرآیندی حجم گاز را کاهش داده و آن را متراکم می کند. این فرآیند باعث می شود که گاز اولیه به یک گاز پرفشار تبدیل شود. از این گاز پرفشار در صنایع مختلف استفاده می کنند. کمپرسور در انواع مختلف در بازار موجود است. از انواع مختلف کمپرسور می توان به دینامیکی، جابجایی مثبت، روتاری پره ای، اسکرال، تشدید کننده های فشار و کمپرسورهای کمکی اشاره کرد. هر کدام از این نوع کمپرسورها ویژگی و کارایی مخصوص به خود را دارند.

تعمیر و سیم پیچی کمپرسور

تعمیر و سیم پیچی کمپرسور

رایج ترین دلایل خرابی و تعمیر کمپرسور

تعمیر و سیم پیچی کمپرسور نیازمند دانش کافی در این زمینه است. کمپرسور به دلایل مختلفی دچار خرابی می شود. یکی از دلایل رایج خرابی کمپرسور بازگشت مایع به کمپرسور است. همچنین اعمال ولتاژ نامناسب سبب سوختگی کمپرسور می شود. دمای بالای گاز برگشت از دیگر دلایل خرابی کمپرسور محسوب می شود. چنانچه دمای دهش بالا باشد کمپرسور دچار خرابی خواهد شد. یکی از بهترین روش های پیدا کردن علل خرابی کمپرسور جدا کردن قطعات کمپرسور و بررسی آن است. با روش های ذکر شده می توان از خراب بودن کمپرسور مطمئن شد. سپس نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کرد. تعمیر و سیم پیچی کمپرسور باید توسط فرد متخصص انجام گیرد. در غیر اینصورت متوجه خسارات جدی و هزینه های هنگفت تعمیر خواهید شد.

تعمیر کمپرسور

تعمیر و سیم پیچی کمپرسور توسط فرد متخصص و با تجربه در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود. کمپرسور از قطعات مختلفی ساخته شده است. انواع مختلف کمپرسور از قبیل اسکرو و پیستونی برای بهبود کیفیت خود نیاز به سرویس دوره ای دارند. در صورت استفاده مداوم از کمپرسور اسکرو ممکن است ایراداتی در آن به وجود آید. در برخی مواقع کمپرسور روشن نمی شود. این مشکل به دلیل عدم اتصال برق یا سیم ها به وجود می آید.

یکی از نکات مهم تعمیر کمپرسور بررسی روغن داخل کمپرسور و دمای آن است. دمای روغن کمپرسور نباید بیشتر یا کمتر از ۲۰ درجه سانتی گراد باشد، زیرا روغن در دمای کمتر از ۲۰ درجه سفت می شود. در حالیکه دمای بیشتر از ۲۰ درجه سانتی گراد باعث خاموش شدن سیستم می شود. برای جلوگیری از بروز مشکلات ذکر شده باید هر چند وقت یکبار خنک کننده های کمپرسور را بررسی کنید. یکی دیگر از دلایل خرابی کمپرسور این است که هیچگونه فشاری به بخش هواساز کمپرسور اسکرو وارد نمی شود. برای حل این مشکل باید شیر کنترل کننده ورود و قطع هوا مورد بررسی و بازدید قرار بگیرد. با کمک گرفتن از تعمیرکار متخصص و حرفه ای به راحتی می توانید مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

تعمیر کمپرسور

تعمیر کمپرسور

روش های تست و تعمیر کمپرسور

 تعمیر و سیم پیچی کمپرسور باید با دقت بالا انجام شود. شما می توانید به سه روش کمپرسور را تست کنید. یکی از این روش ها تست سیم پیچ کمپرسور است. سپس تست صدا و تست کارکرد یا فشار کمپرسور را انجام دهید. بهتر است قبل از تست کمپرسور قطعاتی که بر سر راه کمپرسور قرار دارند را تست کنید. برای مثال جریان برق ترمینال کندانسور بررسی شود. پس از بررسی این قطعه کارکرد کنتاکتور را بررسی کنید و از رسیدن جریان به خازن مطمئن شوید. در نهایت از سالم بودن خازن اطمینان حاصل کنید، زیرا وظیفه خازن رساندن جریان برق به کمپرسور است. پس از بررسی موارد ذکر شده کمپرسور را تست کنید. در نظر داشته باشید که تعمیر و سیم پیچی کمپرسور کار هر کسی نیست.

نکات مهم به هنگام بررسی سیم پیچ کمپرسور

تعمیر و سیم پیچی کمپرسور باید توسط فرد متخصص و ماهر انجام گیرد. تکنسین باید با توجه به یکسری نکات مهم علت خرابی کمپرسور را تشخیص دهد. از نکات مهم توجه به فشار مکش و دهش به هنگام کارکرد سیستم است. همچنین باید به میزان دمای گاز برگشتی و دمای گاز دهش توجه کرد. شدت جریان مورد نیاز کمپرسور هم باید مورد بررسی قرار گیرد. برای پیدا کردن دلیل خرابی کمپرسور باید به مقدار فوق گرما در ورودی کمپرسور دقت کرد. تکنسین ماهر با بررسی نکات ذکر شده قادر خواهد بود به راحتی دلیل خرابی کمپرسور را پیدا کند. این امر از ایجاد هزینه های اضافی و تعمیر مجدد کمپرسور جلوگیری خواهد کرد.

سیم پیچی کمپرسور

سیم پیچی کمپرسور


مراحل تست سیم پیچ کمپرسور

تعمیر و سیم پیچی کمپرسور نیازمند تجربه و مهارت بالا در این زمینه است. یکی از موارد بسیار مهم به هنگام تعمیر کمپرسور تست سیم پیچ آن می باشد. تست سیم پیچ کمپرسور مراحل خاص خود را دارد. قبل از هر کاری باید فیوز اصلی را قطع کنید. اولین مرحله برداشتن درپوش ترمینال کمپرسور است. شما باید از روغنی نبودن سوکت های کمپرسور اطمینان حاصل کنید. سوکت های روغنی از برقراری ترمینال و سوکت جلوگیری می کنند. در مرحله بعد به وسیله اهم متر کانکتورهای کمپرسور را مورد  بررسی قرار دهید. برای این منظور باید کانکتورهای کمپرسور را دو به دو چک کنید. در صورت سالم بودن سیم پیچ صدای بوق به گوش شما خواهد رسید. در غیر اینصورت احتمال اورلود کردن کمپرسور بسیار زیاد است.

تعمیر و سیم پیچی کمپرسور باید مرحله به مرحله و با حساسیت و دقت بالا انجام شود. در مرحله سوم باید اتصال بدنه کمپرسور مورد بررسی قرار گیرد. برای این منظور باید یک سر سیم اهم متر را به کانکتور و سر دیگر آن را به بدنه کمپرسور متصل کنید. در صورت بوق ندادن می توان گفت کمپرسور سالم است. توجه داشته باشید که سالم بودن سیم پیچ داخل کمپرسور نشان دهنده سالم بودن خود کمپرسور نیست. در برخی مواقع سیم پیچ کمپرسور سالم است اما دلایل دیگری سبب ضعف عملکرد آن می شود.

تعمیر تخصصی کمپرسور

تعمیر تخصصی کمپرسور

ضرورت تعمیر و نگهداری کمپرسور

تعمیر و سیم پیچی کمپرسور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نگهداری و تعمیر کمپرسور مانع از خرابی زودرس و هزینه های هنگفت تعمیرات خواهد شد. تعمیر و نگهداری کمپرسورهای صنعتی یکی از ضروری ترین کارهای مدیریت سیستم به حساب می آید. جالب است بدانید که مشکلات جزئی در کمپرسور به راحتی می توانند به مشکلی بزرگ و پر هزینه تبدیل شوند. عاقلانه ترین کار رفع به موقع مشکلات جزئی است. با این کار می توانید به میزان زیادی در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید.

نکات مهم نگهداری، تعمیر و سیم پیچی کمپرسور

تعمیر و سیم پیچی کمپرسور باید به موقع و توسط فرد متخصص انجام گیرد. کمپرسور توسط مجموعه ای از فرآیندها هوای ورودی را به منبع انرژی مورد نیاز ماشین آلات و ابزارها تبدیل می کند. توصیه می کنیم هر 3 ماه یکبار روغن کمپرسور را عوض کنید. از دیگر نکات مهم تمیزکردن فیلترهای دستگاه می باشد. بهتر است سالی یکبار فیلترهای دستگاه را عوض کنید. همچنین سفت بودن اتصالات دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. از دیگر نکات مهم بررسی خنک کننده ها است. با مطالعه راهنمای کاربر می توانید به راحتی مشکلات رایج و روزمره دستگاه را به درستی رفع کنید. از دیگر نکات مهم محکم کردن پیچ و مهره های دستگاه است. شیلنگ های دستگاه را بررسی کرده و شیلنگ های چروک یا فرسوده را تعویض کنید. از دیگر نکات مهم تمیز کردن شیرهای ورودی دستگاه کمپرسور هوا است. همچنین باید مخزن سوخت دستگاه را تمیز کنید.

تعمیر و سیم پیچی کمپرسور

تعمیر و سیم پیچی کمپرسور

 

اقدامات تخصصی در تعمیر کمپرسور

تعمیر و سیم پیچی کمپرسور یک اقدامات تخصصی است که باید توسط فرد آموزش دیده انجام شود. در برخی مواقع مدار مبدل ها دچار نشتی می شوند. این امر سبب ایجاد رطوبت در سیستم خواهد شد. رطوبت تاثیر زیادی در استهلاک قطعات مکانیکی کمپرسور دارد. همچنین باعث سوختن سیم پیچی کمپرسور می شود. وجود رطوبت در سیستم سبب تغییر رنگ قطعات داخلی کمپرسور می شود. رنگ مسی قطعات حاکی از وجود رطوبت در سیستم است. رطوبت عملکرد قطعات داخلی را تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع سبب از کار افتادن قطعات می شود. خارج کردن سیم پیچی از کمپرسور باید با دقت بالا انجام شود. در غیر اینصورت ساختار استاتور  تغییر می کند. برای این کار باید از فرد متخصص کمک بگیرید. بهتر است بدانید که سیم پیچی کمپرسور اسکرو با کمپرسور پیستونی تفاوت دارد. این دو نوع کمپرسور از نظر سیم پیچی، سربندی، عایق کاری و تکنیک سیم پیچی با یکدیگر تفاوت دارند.

تعمیر و سیم پیچی کمپرسور نیازمند تخصص و مهارت کافی است. تعمیرکار ماهر پس از مراحل فیلتر گیری و عایق کاری استاتور را به دستگاه سیم پیچی منتقل می کند. مرحله انتقال استاتور به سیم پیچی نیاز به مهارت و تجربه دارد. استاتور باید مطابق استاندارد تعریف شده توسط شرکت سازنده به دستگاه منتقل شود. انتقال حرفه ای استاتور سبب افزایش کارایی آن خواهد شد.

 

تعمیر کمپرسور

تعمیر کمپرسور

هزینه تعمیر کمپرسور

هزینه تعمیر و سیم پیچی کمپرسور براساس عوامل مختلفی تعیین می شود. میزان آسیب قطعات کمپرسور در تعیین هزینه تعمیر بسیار موثر است. در برخی موارد باید برخی قطعات داخلی کمپرسور را با قطعه اورجینال تعویض کرد. جایگزین قطعات آسیب دیده با قطعات اورجینال در بالا بردن راندمان کمپرسور نقش مهمی دارد. شما با مراجعه به تعمیرگاه های مجاز می توانید بهترین خدمات را با کیفیت بالا و هزینه مناسب دریافت کنید.