تعمیر و سیم پیچی موتور کولر توسط تعمیرکار حرفه ای و ماهر الکتروسیم پیچی بدر قابل انجام است. موتور اجزای اصلی کولر به حساب می آید. موتور کولر به مرور زمان ممکن است دچار خرابی شود. عوامل مختلفی در خرابی موتور کولر نقش دارند. در صورتیکه از مهارت و دانش کافی جهت تعمیر و سیم پیچی موتور کولر برخوردار هستید می توانید مشکل آن را برطرف کنید. در غیر اینصورت با مراجعه به نمایندگی های مجاز و کمک گرفتن از تعمیرکار حرفه ای می توانید مشکل موتور کولر را حل کنید. الکتروسیم پیچی بدر با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و تعمیرکاران حرفه ای قادر است به راحتی مشکل موتور شما را برطرف کند. در ادامه شما را با دلایل مختلف سوختن موتور کولر و تعمیر موتور کولر بیشتر آشنا خواهیم کرد.

تعمیر و سیم پیچی موتور کولر

تعمیر و سیم پیچی موتور کولر

دلایل خرابی و تعمیر موتور کولر

تعمیر و سیم پیچی موتور کولر نیازمند تخصص و مهارت بالا است. یکی از دلایل خرابی موتور کولر استفاده از سیم های لاکی بی کیفیت می باشد. سیم های بی کیفیت تحمل حرارت پایینی دارند. این امر سبب سوختن سیم پیچی موتور می شود. معمولا از سیم زیادی برای سیم پیچی موتور کولر استفاده می کنند. از طرفی قیمت مس زیاد است. این امر باعث می شود که تعمیرکاران از میزان کمی سیم مسی برای سیم پیچی استفاده کنند. استفاده از سیم کم سبب داغی مدار و سوختگی مجدد موتور کولر می شود. از دیگر دلایل سوختن موتور کولر می توان به بی کیفیت بودن جنس بوشن ها اشاره کرد. در برخی موارد بلبرینگی نبودن موتور کولر عاملی برای سوختن موتور کولر محسوب می شود.

تعمیر و سیم پیچی موتور کولر نیازمند رعایت نکات مهم و دقت بالا است. نوسانات برقی از دیگر دلایل سوختن موتور کولر به حساب می آید. روغن کاری نکردن به موقع قطعات مختلف کولر نقش موثری در خرابی موتور کولر بر عهده دارد. آلودگی و خاک گرفتگی یاتاقان کولر سبب قفل کردن یاتاقان و سوختگی موتور کولر می شود. یکی دیگر از دلایل سوختن موتور کولر نامرغوب بودن هسته آهنی و عایق بندی بین ترانس ها است. شما می توانید در صورت نیاز به تعمیر موتور کولر با الکتروسیم پیچی بدر تماس بگیرید.

تعمیر موتور کولر

تعمیر موتور کولر

انواع سوختگی موتور

تعمیر و سیم پیچی موتور کولر با توجه به میزان خرابی آن به روش های مختلف انجام می شود. در برخی مواقع شاهد سوختن سیم پیچ موتور کولر هستیم. مشکلات فنی در سوختن سیم پیچی موتور کولر نقش موثری دارند. در این شرایط تشخیص و تعمیر موتور کولر باید توسط فرد متخصص انجام شود. ممکن است کل سیم پیچی موتور بسوزد. این امر در اثر داغ شدن بیش از حد موتور در اثر مشکلات ولتاژی اتفاق می افتد. همچنین از بین رفتن یک فاز سبب ایجاد فشار و گرمای زیاد موتور دو فاز می شود. این امر در نهایت سبب سوختن سیم پیچی موتور کولر می شود.

تعمیر و سیم پیچی موتور کولر باید براساس نوع سوختگی موتور انجام شود. در برخی مواقع به دلیل استفاده از دو کنتاکتور و خرابی یکی از آن ها نصف سیم پیچی می سوزد. در این حالت با کمک گرفتن از تعمیرکار ماهر و با تجربه می توان به راحتی مشکل دستگاه را برطرف کرد. یک نوع دیگر سوختن سیم پیچی موتور سوختن به صورت لکه ای است. این امر در اثر اتصال سیم به بدنه و یا اتصال کوتاه بین سیم ها ایجاد می شود. بهتر است بدانید که سوختن سیم پیچ تک فاز سبب سوختن سیم پیچ راه انداز خواهد شد.

تعمیر کولر

تعمیر کولر

نحوه تعمیر و سیم پیچی موتور کولر

تعمیر و سیم پیچی موتور کولر باید توسط تعمیرکار آموزش دیده انجام شود. زمانیکه سیم پیچی داخل موتور سیاه شود و یا بوی بدی از آن به مشام برسد باید سریعا از یک تعمیرکار حرفه ای جهت تعمیر موتور کولر کمک بگیرید. در این زمان موتور کولر روشن نمی شود و یا پروانه موتور نمی تواند بچرخد. تعمیرکار مجرب و ماهر الکتروسیم پیچی بدر ابتدا به عیب یابی دستگاه می پردازد. سپس با تعمیر و یا تعویض موتور کولر مشکل دستگاه را برطرف می کند. در برخی موارد می توان به جای تعویض سیم پیچی دینام کولر را عوض کرد. تعمیرکاران حرفه ای الکتروسیم پیچی بدر با تکیه بر تخصص و دانش خود تعمیر و سیم پیچی موتور کولر را انجام می دهند.

سیم پیچی موتور کولر

سیم پیچی موتور کولر

سیم پیچی دوباره موتور کولر بهتر است یا تعویض آن؟

تعمیر و سیم پیچی موتور کولر به دست فرد متخصص در کاهش هزینه ها بسیار موثر است. سیم پیچی موتور کولر به تخصص خاصی نیاز دارد. بهتر است بدانید که سیم پیچی کولرهای مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد. سیم پیچی اولیه موتور در کارخانه و بر روی بخش استاتور موتور انجام می شود. استاتور بخش ثابت موتور کولر می باشد. مواردی از قبیل کیفیت، مصرف انرژی، وزن، سرعت و … مربوط به بخش استاتور موتور است. می توان گفت تعمیر و سیم پیچی دوباره موتور کولر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشد. اما در شرایط خاصی از قبیل بالا بودن عمر موتور کولر می توان موتور کولر را تعویض کرد.

تعمیر و سیم پیچی موتور کولر پس از عیب یابی صحیح موتور انجام می گیرد. تعویض قطعه خراب شده هزینه بالاتری نسبت به تعمیر آن خواهد داشت. الکتروسیم پیچی بدر با تعویض قطعات اورجینال توانسته است نظر و اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. استفاده از قطعه اورجینال جهت تعویض قطعه خراب شده تاثیر فوق العاده ای بر افزایش دوام و کارایی موتور کولر خواهد داشت.

هزینه تعمیر و سیم پیچی موتور کولر

تعمیر و سیم پیچی موتور کولر با توجه به میزان خرابی موتور هزینه متفاوتی خواهد داشت. موارد مختلفی از قبیل قدرت کولر آبی و قیمت متریال اولیه کولر بر تعیین هزینه سیم پیچی موتور موثر هستند. معمولا از سیم مسی برای سیم پیچی کولر استفاده می کنند. از طرفی قیمت فلز مس با توجه به نوسانات ارز و شرایط اقتصادی موجود ثابت نیست. بنابراین برای اطلاع از قیمت روز فلز مس باید با کارشناسان الکتروسیم پیچی بدر ارتباط برقرار کنید. در برخی موارد الکتروموتورها را با استفاده از سیم آلومینیومی سیم پیچی می کنند. از اینرو قیمت سیم پیچی موتور کولر به نرخ جهانی فلزات وابسته است. الکتروسیم پیچی بدر برای جلب نظر مشتریان خدمات با کیفیت خود را با قیمت بسیار مناسب در اختیار آن ها قرار می دهد.

تعمیر موتور کولر

تعمیر موتور کولر

خدمات سیم پیچی موتور

تعمیر و سیم پیچی موتور کولر باید توسط تعمیرکار آموزش دیده و مجرب انجام شود. یکی از خدمات ارائه شده توسط الکتروسیم پیچی بدر سیم پیچی موتور کولر است. سیم پیچی برای انواع مختلف موتورهای الکتریکی از قبیل ژنراتور، روتور، دینام، استاتور AC/DC انجام می شود. موقع ایجاد جریان الکتریکی در میدان مغناطیسی نیرو اعمال می شود. نیروی اعمال شده سبب ایجاد گشتاور در میدان مغناطیسی خواهد شد. گشتاور ایجاد شده سبب چرخش موتور می شود. در واقع همین چرخش موتور سبب انجام یک کار مفید خواهد شد.

تعمیر و سیم پیچی موتور کولر به دلیل کارایی موتور الکتریکی اهمیت بسیار بالایی دارد. از موتور الکتریکی برای ساخت وسایل برقی خانگی، موتورهای صنعتی بزرگ، وسایل نقلیه الکتریکی، فن ها و ابزارهای برقی صنعتی استفاده می کنند. سیم پیچی موتور الکتریکی جزء تعمیر و نگهداری الکتروموتورها است. تعمیر و سیم پیچی موتور کولر با توجه به سایز موتورهای مورد استفاده در صنایع مختلف متفاوت است. تعمیرکار حرفه ای با توجه به نوع و سایز موتور تعمیر موتور کولر را انجام می دهد. الکتروسیم پیچی بدر با ارائه خدمات متنوع و با کیفیت توانسته است نظر و اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.

تعمیر و سیم پیچی موتور کولر

تعمیر و سیم پیچی موتور کولر

آموزش سیم پیچی کردن موتور کولر آبی

تعمیر و سیم پیچی موتور کولر نیازمند دانش کافی در این زمینه است. موتور الکتریکی کولر سیستم تقریبا ساده ای دارد. اما سیم پیچی دوباره آن نیازمند مهارت و تخصص کافی است. انواع موتورهای الکتریکی مختلف خصوصیات متفاوتی دارند و هر کدام از آن ها با روش های مختلفی سیم پیچی می شوند. مراحل سیم پیچی موتور به شرح زیر است. در مرحله اول باید موتور الکتریکی را باز کرده و قطعات موتور و سیم پیچی را از آن جدا کرد. باز کردن قطعات موتور الکتریکی باید با رعایت یکسری نکات مهم انجام شود. شما باید موقع باز کردن به تعداد سیم های هر کویل توجه کنید. این امر باعث می شود که سیم پیچی جدید با مدل قبلی هماهنگی داشته باشد.

در مرحله دوم سیم ها باید توسط قیچی سیم بر قطع شود. پس از خارج کردن سیم پیچی قبلی باید عایق بندی انجام شود. بنابراین باید عایق های سیم های قدیمی را توسط سیم چین خارج کنید. محل مورد نظر را از گرد و غبار پاک کنید. سیم پیچی دوباره با کمک سیم ها که ضخامتی مشابه سیم قبلی دارند شروع می شود. سیم پیچی موتور باید به گونه ای دقیق و محکم باشد که موتور شروع به کار کردن کند. در مرحله آخر باید وارنیش یا شارلاک انجام شود. تمامی مراحل سیم پیچی کردن موتور کولر به تعمیرکار حرفه ای و با تجربه نیاز دارد. توصیه می کنیم برای افزایش کارایی سیستم تعمیر و سیم پیچی موتور کولر را به دست فرد متخصص و مجرب بسپارید. برای سیم پیچی موتور کولر به وسایلی از قبیل سیم، پیچ گوشتی، آچار، لاک سیم، مشعل، نخ، کاغذ عایق نیاز است.